31-08-08

Zeeland is ook beetje wandelen en uitwaaien op de dijk langs de Westerschelmde. Kijken met de verrekijker naar de fauna en flora en de grote zeeschepen die voorbijvaren en na al dat uitwaaien ergens iets gaan drinken.

sized_Hellegat 063

sized_Hellegat 065

sized_Hellegat 067

sized_Hellegat 068

08:15 Gepost door Jimmy&Isabelle in Caravan | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

30-08-08

Leven in de caravan in Zeeland

Leven in de caravan,ook al is hij niet groots,heeft toch iets. Weg van alles wat gewoon is,knus en gezellig dicht bij elkaar en je bent met simpele dingen tevreden. Zoals het eten,eenvoudig en lekker maar niet iets wat je thuis snel zal maken,het is gewoon de sfeer die alles gezellig en beter maakt. Geen,pc,geen tv noch radio,gewoon onder ons.

sized_Hellegat 070

sized_Hellegat 069

sized_Hellegat 060

sized_Hellegat 062

17:28 Gepost door Jimmy&Isabelle in Caravan | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

29-08-08

Fietsen in Zeeland

Nederland is uiteraard hét fietsland bij uitstek,vlak,mooie fietspaden,uitgestrekte landschappen,uitgestippelde fietsroutes enz... Wij hadden dan ook onze fietsen meegenomen om de streek eens te verkennen per fiets,zo zijn we op vrijdag toch een uur of drie gaan fietsen. De jongens hadden hun fiets ook bij maar wij hadden ze toch maar op de fietsstoeltjes gezet want lange afstanden zit er voor hen nog niet in. Het fietstochtje hebben we droog kunnen houden,juist enkele druppels op het einde maar net op de camping aangekomen brak de hel los en is het stevig beginnen onweren.

sized_Hellegat 059

sized_Hellegat 044

sized_Hellegat 052

sized_Hellegat 051

11:09 Gepost door Jimmy&Isabelle in Caravan | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

27-08-08

Uitwaaien in Zeeland

Tijdens ons verblijf was het weer niet altijd wat het moest zijn,maar desondanks hebben we er het beste van gemaakt. Op zaterdag was er na de nachtelijke en ochtendregen plaats voor brede opklaringen en tijd om eens lekker uit te waaien aan de dijk vlakbij de camping.

sized_Hellegat 102

sized_Hellegat 087

sized_Hellegat 089

sized_Hellegat 096

sized_Hellegat 101

sized_Hellegat 103

15:59 Gepost door Jimmy&Isabelle in Caravan | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

26-08-08

Camping Zeeland

Vorige week zijn we hals over kop nog richting Zeeland gereden,een ingeving zeg maar. Ondanks het feit van de sombere vooruitzichten hebben we op een uurtje de caravan ingepakt en zijn we in de late namiddag vorige donderdag nog naar een klein campingeske gereden in Zeeland "'t hellegat" tussen Hulst en Terneuzen aan de Westerschelde. Vandaag enkele foto's van ons verblijf op de camping,morgen van onze activiteiten aldaar.

sized_Hellegat 006

sized_Hellegat 005

sized_Hellegat 011

sized_Hellegat 007

sized_Hellegat 008

sized_Hellegat 010

15:14 Gepost door Jimmy&Isabelle in Caravan | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

22-08-07

Reisverslag

Het hoofd wil meer dan het lichaam kan en wees gerust dat je met een longontsteking voelt tot waar je kan gaan.Maar nu gaat het en moeten we er van profiteren om de reisfoto's te plaatsen hé.Op 1 augustus hebben we de wagen volgeladen en zijn we vertrokken naar de Ardennen om aldaar onze caravan op te pikken om vervolgens,na een korte lunchpauze bij de Mami,verder te rijden richting Luxembourg.Naar camping Toodlermillen bij het dorpje Tadler  www.toodlermillen.lu   een klein halfuurtje voorbij Bastogne.Vorig jaar zijn we hier ook geweest en dit jaar leek een iets langere periode ons wel leuk,vlakbij de rivier en midden in de natuur en niet eens zo lang rijden.Wat moet je meer hebben?Mooi weer...tja met deze kwakkelzomer maar al bij al viel het goed mee,van de 10 dagen hebben we de ene helft heel goed weer gehad en de andere (juist ja) niet.De dagen dat het weer tegenviel hebben we uitstappen naar enkele steden gedaan en die hebben we dan ook toch nog droog kunnen doen.En de dagen dat het goed was...genieten op de camping en in het water natuurlijk,gaan varen en picknicken met de boot en spelen in het water aan de camping.De jongens hebben het niet aan hun hartje laten komen en hebben zich reuze geamuseerd,je ziet ook dat het elk jaar beter aan worden is,ze weten zich meer en meer zelfstandig te amuseren.Na het avondeten steevast nog een avondwandeling van een goed uurtje,de jongste moet na een tijdje nog wel opgepakt worden maar de oudste heeft ze (bijna) allemaal tot een goed einde gebracht.Ik zeg bijna want er was er ééntje bij waar we ipv terug te keren verder zijn rondgegaan en zo toch een goeie 6km hebben gedaan en dat was er voor hem ook net teveel aan,ook omdat we pas na 20u vertrokken waren.Ook leuk was elke avond gezellig met ons 4 op het bed van mama en papa "UNO" spelen zodat we een leuke dag altijd in schoonheid konden eindigen en vrij laat ook,maar we sliepen dan ook altijd tot 9u-9u30.In het begin ging de jongste nog in het badje in de sanitaire blok terwijl papa en de oudste in de douche gingen tot hij had ontdekt hoe leuk dat douchen eigenlijk wel was en vanaf dan met z'n 3 natuurlijk.Maar aan alle liedjes komt een einde hé en op 10 augustus was het weeral inpakken geblazen maar niet om naar huis te rijden.Neen,nog enkele dagen kamperen bij de Mami,we hebben die dagen niet mee binnen geslapen maar verder gekampeerd in de caravan,om het vakantiegevoel nog wat vast te houden.Uiteindelijk zijn we op 14 augustus terug huiswaarts gereden en hadden we Isabelle haar nichtje Sandrine (metekindje) eens meegenomen om haar het volgende weekend terug af te zetten maar toen werden we ziek met het gekende gevolg. Sandrine is veilig en wel thuisgeraakt want mijn ouders hebben er een daguistap van gemaakt samen met de jongens om haar terug te brengen.                  Het einde van de vakantie was niet zoals gehoopt maar de vakantie zelf...SUPER!!!!

sized_Tadler2007 056

sized_Tadler2007 026sized_Tadler2007 029sized_Tadler2007 003sized_Tadler2007 038sized_Tadler2007 040sized_Tadler2007 046sized_Tadler2007 048sized_Tadler2007 051sized_Tadler2007 065sized_Tadler2007 066sized_Tadler2007 071sized_Tadler2007 072sized_Tadler2007 076sized_Tadler2007 077sized_Tadler2007 079sized_Tadler2007 080sized_Tadler2007 108sized_Tadler2007 111sized_Tadler2007 112

10:47 Gepost door Jimmy&Isabelle in Caravan | Permalink | Commentaren (0) | Tags: tadler, sure, toodlermillen |  Facebook |

17-04-07

Eerste caravan-weekend (vervolg)

Een beetje later als voorzien,het vervolg van ons weekendje.

Zaterdagavond na onze wandeling en terrasje nog even genoten van de 'zomer'avond aan de caravan,terwijl de jongens rustig nog even met de game-boy aan het spelen waren.Nog even met de jongens een stripverhaal gelezen om dan met z'n allen onder de wol te kruipen.

Wemeldinge april07 032

Zondagochtend,gewekt door een stralende ochtendzon,onze eeste nacht van het seizoen hebben we heel goed geslapen.Tijd om te ontbijten en rustig te genieten van dit mooie lenteweer.

Wemeldinge april07 064

Tegen de middag rustig ingepakt en met heel ons hebben en houden naar het strand getrokken.Gisteren was het ook redelijk weer,maar vandaag waren we precies aan de Spaanse Costa.Uiteraard terug met de boot het water op en door het gebrek aan wind was er geen golfje op het water te bespeuren.

Wemeldinge april07 075

Zoals echte toeristen en omdat we toch in Holland waren hebben we gepicknikt aan de caravan op de parking van het strand.Om nadien op ons gemakske huiswaarts te keren.

Wemeldinge april07 086

Thuisgekomen hebben de jongens nog in het zwembad aan het spelen geweest terwijl mama en papa de caravan hebben opgeruimd en klaargezet voor ons volgend weekendje kamperen.En dat zal niet al te lang duren.

08:23 Gepost door Jimmy&Isabelle in Caravan | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |

16-04-07

Eerste caravan-weekend

Een reactie op een vorig verslag was 'geniet van het zonnige weekend'.En of we dit gedaan hebben!Zaterdagochtend om 6u30

gaan slapen na mijn nachtshift maar om 11u al terug opgestaan.Zo'n mooie dag mag je niet laten voorbij gaan,zeker als het weekend is.Om 12u30 zaten we in de wagen gevolgd door onze caravan op weg naar Wemeldinge aan de Oosterschelde.

We hadden een ongeloofelijk plaatsje,rustig en alleen om zo van ons eerste camping-weekendje te genieten.

Wemeldinge april07 007

Nadat we op ons plaatsje stonden,voor één nacht zonder voortent,zijn we naar het strand getrokken.Uiteraard met de boot,om ons aan een tochtje op de Oosterschelde te wagen.

Wemeldinge april07 023

's Zaterdags was het een beetje overtrokken maar toch aangenaam weer,al stond er achter de dijk wel wat wind.

's Avonds een gezellige wandeling door het dorp terwijl de jongens voorop fietsten.

Wemeldinge april07 047

Een kleine stop aan de speeltuin mocht er niet aan ontbreken natuurlijk.Zo zijn we na een fijne wandeling nog iets gaan drinken aan de kantine van de camping,als afsluiter van deze mooie namiddag.

Vervolg van zondag komt vanavond na mijn late shift om 22u30.

12:25 Gepost door Jimmy&Isabelle in Caravan | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

12-01-07

Op de camping in Luxembourg

Vorige zomer met de caravan naar Luxembourg geweest,camping Toodlermillen,in Tadler.Niet zo ver van Esch-sur-Sure.Een beetje nostalgie opsnuiven want vroegen hadden we een vaste standplaats hier toen ikzelf klein was.Mijn broers en ik hebben hier wat afgeravot toen we klein waren.En nu was het aan mijn kinderen.

Camping is heel mooi uitgebreid met zeer proper sanitaire voorzieningen,ideaal voor kampeerders,wandelaars en gezinnen met kinderen.

www.toodlermillen.lu

MEDIUM25
MEDIUM16

MEDIUM28

MEDIUM18

MEDIUM23

MEDIUM24

12:57 Gepost door Jimmy&Isabelle in Caravan | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Weekendje Caravan Merksplas

Enkele foto's van een leuk nazomers weekendje met de caravan op camping Molenzijdse heide te Merksplas. Het was een zeer aangenaam weekendje mede door het mooie weer,maar ook door de grote speeltuin(en) en de vijver waar we met kindjes en de boot veel tijd doorbrachten.

Camping was maar een goede 40min. rijden van onze woonplaats,voor een weekendje hoeft het niet ver te zijn,als de sfeer er maar is.

Een leuke aanrader. www.Molenzijdseheide.be

BOOT

11:53 Gepost door Jimmy&Isabelle in Caravan | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |